Google Like


ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

ΒΑΣΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Οι έλεγχοι που πρέπει να κάνουμε στο αυτοκίνητό πριν ξεκινήσουμε μια διαδρομή ή ένα μεγάλο ταξίδι είναι οι παρακάτω:
α. Εξωτερικοί έλεγχοι

β. Έλεγχοι στο χώρο του κινητήρα

γ. Έλεγχος του εξοπλισμού

δ. Έλεγχοι και ρυθμίσεις στο χώρο οδήγησης


α. Εξωτερικοί έλεγχοι
1) Ελέγχουμε περιμετρικά το όχημα μας, μήπως υπάρχει κάποιο εμπόδιο που να δημιουργεί πρόβλημα στην κίνηση του.

2) Ελέγχουμε τζάμια, φανάρια και καθρέπτες να είναι όλα καθαρά και όχι σπασμένα. Γενικά το αυτοκίνητο μας δεν θα πρέπει να έχει κτυπήματα – γρατζουνιές – οξειδώσεις. 

3) Ελέγχουμε τους υαλοκαθαριστήρες.

4) Κοιτάμε μήπως υπάρχουν διαρροές στο δρόμο από τα υγρά του αυτοκινήτου.

Πιθανές διαρροές: Υγρά Ψυγείου - Λάδια - Καύσιμο – Υγρά υαλοκαθαριστήρων - Υγρά φρένων - Υγρά μπαταρίας

5. Ελέγχουμε τα ελαστικά.

·         Την κατάσταση των πλαϊνών. Δεν θα πρέπει να έχουν εξογκώματα, εμφανή λινά, σχισμές, σκασίματα.

·         Αν υπάρχει επαρκής αέρας (το πιέζουμε με το πόδι μας). Για την ακριβή πίεση μία φορά το μήνα ή πριν από κάθε μεγάλη διαδρομή μετράμε την πίεση σε κάποιο βενζινάδικο με μανόμετρο με κρύα ελαστικά. Η πίεση που θα βάλουμε στα ελαστικά μας προβλέπεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και αναγράφεται στο βιβλιαράκι του κατασκευαστή και σε κάποιο ταμπελάκι ( πιθανόν στην μεσαία αριστερή κολώνα ή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού).

·         Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών θα πρέπει να είναι το ελάχιστον 1,6mm και σε καμία περίπτωση κάτω απ’ τους δείκτες φθοράς.

·         Ελέγχουμε για ξένα σώματα (π.χ κάποιο καρφί )

·         Η διάρκεια ζωής των ελαστικών μας είναι 4 χρόνια ή 40.000km (όποιο έρθει πρώτο). Στο πλαϊνό του ελαστικού υπάρχει αναγραφή η “DOT” και στην συνέχεια ένας πλαισιωμένος τετραψήφιος αριθμός. Αυτός αναφέρεται στην ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Οι δύο πρώτοι είναι η εβδομάδα του έτους, ενώ οι δύο τελευταίοι το έτος κατασκευής.

 

β. Έλεγχοι στο χώρο του κινητήρα

Προϋπόθεση για να κάνουμε έλεγχο στον κινητήρα είναι να είναι σβηστός και κρύος. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σταθμευμένο σε οριζόντιο σταθερό έδαφος.

·         Ελέγχω για διαρροές οπουδήποτε υπάρχει υγρό ή λιπαντικό.

·         Ελέγχουμε τον ιμάντα που δεν πρέπει να' ναι χαλαρός ή φθαρμένος

·         Ελέγχουμε τις στάθμες των υγρών

Α) Υγρά φρένων . Αν δεν έχει, δεν συμπληρώνω και δεν ΜΕΤΑΚΙΝΩ το αυτοκίνητο.

Β) Υγρά Μπαταρίας εφόσον η μπαταρία μου είναι ανοικτού τύπου

Γ) Υγρά Ψυγείου

Δ) Λάδια κινητήρα

Ε) Υγρά Υαλοκαθαριστήρων

γ. Έλεγχος του εξοπλισμού

Α) Ελέγχουμε τη ρεζέρβα αν είναι σε καλή κατάσταση και αν έχει αέρα , και να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία.

Β) Κουτί Πρώτων Βοηθειών με τα απαιτούμενα μέσα και να μην έχουν λήξει.

Γ) Πυροσβεστήρα να μην έχει λήξει

Δ) Προειδοποιητικό Τρίγωνο

 

 

 δ. Έλεγχοι και ρυθμίσεις στο χώρο οδήγησης

·         Ρυθμίζουμε τη θέση οδήγησης και το προσκέφαλο.

·         Ρυθμίζουμε τους καθρέπτες.

·         Βάζουμε την ζώνη ασφαλείας

·         Ελέγχουμε αν όλες οι πόρτες είναι κλειστές.

·         Αν λειτουργεί η κόρνα

·         Αν ανάβουν όλα τα φώτα του αυτοκινήτου (ανάβω εσωτερικά , ελέγχω εξωτερικά)

·         Αν λειτουργούν τα φλάς – αλάρμ

·         Αν λειτουργούν οι ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό του αυτοκινήτου, και όταν εκκινήσουμε τον κινητήρα αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Δεν ξεκινάμε αν κάποια λυχνία (λαμπάκι) κόκκινου χρώματος είναι αναμμένη.

·         Αν έχουμε βενζίνη.

·         Το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να κατεβαίνει μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και όταν το αφήνω να επανέρχεται.

·         Το πεντάλ του φρένου για να το ελέγξω θα πρέπει ο κινητήρας να είναι σε λειτουργία. Όταν το πατάω να σταματάει περίπου στη μέση της διαδρομής (φέρει ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ) και να επανέρχεται όταν το αφήνω (ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ). Αν παρατηρήσω κάποιο πρόβλημα δεν ΜΕΤΑΚΙΝΩ το αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση.

·         Πατώ το πεντάλ του επιταχυντή (γκάζι), οι στροφές ανεβαίνουν και όταν το αφήνω πέφτουν στο ρελαντί.

·         Έλεγχος Εγγράφων: Πριν ξεκινήσουμε με το όχημά μας, θα πρέπει να έχουμε μαζί μας και σε πρωτότυπη μορφή τα παρακάτω έγγραφα:
Α)Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος που θα οδηγήσουμε
Β) Άδεια οδήγησης σε ισχύ κατάλληλη για την οδήγηση του οχήματος

Γ) Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ (για Νέους οδηγούς χρειάζεται και επασφάλιστρο)
Δ) Απόδειξη τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους
Ε) Κάρτα καυσαερίων σε ισχύ
ΣΤ) Δελτίο τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ η ΙΚΤΕΟ σε ισχύ.