Typography

Wells

ΕΛΕΓΧΟΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

ΒΑΣΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Οι έλεγχοι που πρέπει να κάνουμε στην μοτοσυκλέτα μας πριν ξεκινήσουμε μια διαδρομή ή ένα μεγάλο ταξίδι είναι οι παρακάτω:
1.       Περιμετρικός Έλεγχος

2.       Ελαστικα

3.       Αλυσιδα

4.       Υγρα

5.       Φώτα – Φλας - Κορνα

6.       Φρένα

7.       Καθρεπτες

8.       Αναρτήσεις

9.       Τιμόνι

10.    Πίνακας Οργάνων

11.    Έγγραφα

12.    Κράνος και προστατευτικός εξοπλισμός.

 

1. Περιμετρικός Έλεγχος

Ελέγχουμε πλαστικά, φωτιστικές επιφάνειες και καθρέπτες να είναι όλα καθαρά και όχι σπασμένα. Γενικά η μοτοσυκλέτα μας δεν θα πρέπει να έχει κτυπήματα – οξειδώσεις - σπασμένα εξαρτήματα.  Κοιτάμε μήπως υπάρχουν διαρροές στο δρόμο από τα υγρά της μοτοσυκλέτας. Πιθανές διαρροές: Υγρά Ψυγείου - Λάδια - Καύσιμο – Υγρά φρένων - Υγρά μπαταρίας

 

2. Ελαστικά

Α)  Την κατάσταση των πλαϊνών. Δεν θα πρέπει να έχουν εξογκώματα, εμφανή λινά, σχισμές, σκασίματα.

Β) Αν υπάρχει επαρκής αέρας (το πιέζουμε με το πόδι μας). Για την ακριβή πίεση μία φορά την εβδομάδα ή πριν από κάθε μεγάλη διαδρομή μετράμε την πίεση σε κάποιο βενζινάδικο με μανόμετρο με κρύα ελαστικά. Η πίεση που θα βάλουμε στα ελαστικά μας προβλέπεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και αναγράφεται στο βιβλιαράκι του κατασκευαστή και σε κάποιο ταμπελάκι ( πιθανόν στο πλαστικό κάλυμμα της αλυσίδας ή στο ψαλίδι).

Γ) Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών θα πρέπει να είναι το ελάχιστον 1mm και σε καμία περίπτωση κάτω απ’ τους δείκτες φθοράς.

Δ) Ελέγχουμε για ξένα σώματα (π.χ κάποιο καρφί )

Η διάρκεια ζωής των ελαστικών μας είναι 3 χρόνια ή 30.000km (όποιο έρθει πρώτο). Στο πλαϊνό του ελαστικού υπάρχει η αναγραφή  “DOT” και στην συνέχεια ένας πλαισιωμένος τετραψήφιος αριθμός (2516). Αυτός αναφέρεται στην ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Οι δύο πρώτοι είναι η εβδομάδα , ενώ οι δύο τελευταίοι το έτος κατασκευής (το ελαστικό κατασκευάστηκε 25η εβδομάδα του 2016).

 

3. Αλυσίδα

Ό τζόγος της αλυσίδας πρέπει να είναι 2-3cm και να είναι σωστα λιπασμένη.

 

4. Υγρά

Προϋπόθεση για να κάνουμε έλεγχο στον κινητήρα είναι να είναι σβηστός και κρύος. Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι σταθμευμένη σε οριζόντιο σταθερό έδαφος στο κεντρικό στηριγμα (σταντ).

Α) Λάδια κινητήρα

Β) Υγρά Ψυγείου (εφόσον είναι υδρόψυκτη)

Επίσης ελέγχω :

Γ) Υγρά φρένων . Αν δεν έχει, δεν συμπληρώνω και δεν ΜΕΤΑΚΙΝΩ την μοτοσυκλέτα.

Δ) Υγρά Μπαταρίας εφόσον η μπαταρία μου είναι ανοικτού τύπου

 

5. Φώτα- Φλας - Κόρνα

Ελέγχουμε αν ανάβουν όλα τα φώτα και τα φλας της μοτοσυκλέτας και αν λειτουργεί η κόρνα

 

Ανεβαίνουμε στην μοτοσυκλέτα και ελέγχουμε:

6. Φρένα

Όταν πατάω φρένο ο μοχλός πρέπει να σταματάει περίπου στη μέση της διαδρομής (φέρει ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ) και να επανέρχεται όταν το αφήνω (ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ). Αν παρατηρήσω κάποιο πρόβλημα δεν ΜΕΤΑΚΙΝΩ την μοτοσυκλέτα σε καμία περίπτωση.

Στην συνέχεια σπρώχνω την μοτοσυκλέτα και πατάω τους μοχλούς για να δω την αποτελεσματικότητα τους.

7. Ρυθμίζω τους Καθρέπτες

8. Ελέγχω τις Αναρτήσεις

9. Τιμόνι

Το τιμόνι πρέπει να γυρίζει ελεύθερα και μέχρι τα τερματικά του. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καθόλου ΤΖΟΓΟΣ.  

10. Πίνακας Οργάνων

Λυχνίες να σβήσουν και να έχω βενζίνη 

11. Έγγραφα

Πριν ξεκινήσουμε με το όχημά μας, θα πρέπει να έχουμε μαζί μας και σε πρωτότυπη μορφή τα παρακάτω έγγραφα:

α) Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος που θα οδηγήσουμε

β) Άδεια οδήγησης σε ισχύ κατάλληλη για την οδήγηση του οχήματος

γ) Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ

δ) Απόδειξη τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους

ε) Δελτίο τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ σε ισχύ.

 

12. Κράνος και προστατευτικός εξοπλισμός.

Το κράνος πρέπει να είναι το σωστό μέγεθος , εγκεκριμένου τύπου. Η ζελατίνα να είναι καθαρή και πάντα ΚΑΤΕΒΑΣΜΕΝΗ. Το λουράκι πρέπει να είναι κουμπωμένο. Ο εξεταζόμενος πρέπει να φοράει μποτάκια (όχι πάνινα) και μπουφάν , παντελόνι , γάντια μηχανής.