This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
SEKAM11
1.
37. "Τι εννοούμε με τον όρο καθεστώς κοινοτικής διαμετακόμισης εμπορευμάτων (έγγραφο Τ1);"
a) A. Τη μεταφορά εμπορευμάτων τρίτων χωρών ή κοινοτικών εμπορευμάτων όταν προορίζονται για χώρες ΕΖΕΣ.
b) B. Τη μεταφορά κοινοτικών εμπορευμάτων προς και από τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
c) Γ. Κάθε μεταφορά εμπορευμάτων, κοινοτικών και μη, που πραγματοποιείται μέσα στο κοινοτικό έδαφος, με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.
d) Δ. Τη μεταφορά κοινοτικών εμπορευμάτων από οποιαδήποτε χώρα-μέλος προς τις χώρες ΕΖΕΣ και την Αφρική.
2.
38. "Σε ποια περίπτωση έχουμε κοινή διαμετακόμιση εμπορευμάτων (Τ2);"
a) A. Όταν εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται προς και από το έδαφος των 27 χωρών-μελών της ΕΕ και των χωρών της Άπω Ανατολής
b) B. Όταν κοινοτικά εμπορεύματα και εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται προς και από τις Η.Π.Α. με πλοία της τακτικής γραμμής
c) Γ. Όταν κοινοτικά εμπορεύματα ή εμπορεύματα τρίτων χωρών διακινούνται από το κοινοτικό έδαφος προς ή από το έδαφος των χωρών ΕΖΕΣ
d) Δ. Όταν εμπορεύματα από τις Η.Π.Α., την Ασία και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης διακινούνται προς και από τις χώρες της ΕΕ.
3.
39. "Ποιες χώρες είναι μέλη της ΕΖΕΣ;"
a) A. Όλες οι Σκανδιναβικές χώρες
b) B. Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία
c) Γ. Το Λιχτενστάιν, ο Άγιος Μαρίνος και η Ανδόρα
d) Δ. Η Ελβετία, η Σουηδία και η Νορβηγία
4.
40. "Τι επιτυγχάνεται με την υπαγωγή των εμπορευμάτων στο καθεστώς διαμετακόμισης (κοινοτική ή κοινή);"
a) A. Επιτρέπεται η μεταφορά εμπορευμάτων τόσο κοινοτικών όσο και τρίτων χωρών, χωρίς την καταβολή των δασμών και των φόρων που τα επιβαρύνουν, μέχρι τον τόπο τελικού προορισμού
b) B. Επιτρέπεται μόνο η μεταφορά εμπορευμάτων τρίτων χωρών, χωρίς την καταβολή δασμών και φόρων που τα επιβαρύνουν
c) Γ. Εξασφαλίζεται η μεταφορά μόνο των κοινοτικών εμπορευμάτων, αλλά με την καταβολή των δασμών και των φόρων που τα επιβαρύνουν
d) Δ. Επιτυγχάνεται η διακίνηση εμπορευμάτων, τόσο κοινοτικών όσο και τρίτων χωρών, με την καταβολή μέρους των δασμών και φόρων που αντιστοιχούν σε αυτά
5.
41. "Ποιο παραστατικό εκδίδεται στην περίπτωση της κοινοτικής διαμετακόμισης και ποιο στην περίπτωση της κοινής διαμετακόμισης;"
a) A. Εκδίδεται στην πρώτη περίπτωση Τ1 και στη δεύτερη Τ2
b) B. Και στις δύο περιπτώσεις εκδίδεται το Τ2 L
c) Γ. Εκδίδονται τα παραστατικά Τc και Τ2 L
d) Δ. Εκδίδεται και στις δύο περιπτώσεις το Τ1 ή Τ2
6.
42. "Το παραστατικό Τ2 σε ποια περίπτωση διαμετακόμισης εκδίδεται;"
a) A. Όταν κοινοτικό εμπόρευμα διακινείται από μία χώρα-μέλος σε μία άλλη κοινοτική χώρα
b) B. Όταν κοινοτικό εμπόρευμα διακινείται μεταξύ μίας χώρας ΕΖΕΣ και κράτους-μέλους ή μεταξύ χωρών ΕΖΕΣ
c) Γ. Όταν εμπόρευμα τρίτης χώρας (π.χ. Αλβανίας) διακινείται προς μία κοινοτική χώρα, και αφού τελωνιστεί, διακινείται προς άλλη Τρίτη χώρα
d) Δ. Σε κάθε περίπτωση διακίνησης εμπορευμάτων προς ή από την κοινότητα
7.
43. "Το παραστατικό Τ2 L πότε εκδίδεται και για ποιο λόγο;"
a) A. Σε κάθε περίπτωση μεταφοράς, προκειμένου να πιστοποιεί τον κοινοτικό χαρακτήρα του εμπορεύματος
b) B. Μόνο στην περίπτωση που το εμπόρευμα προέρχεται από μία κοινοτική χώρα, άσχετα με το ποια είναι η χώρα προορισμού
c) Γ. Εκδίδεται για να πιστοποιεί τον κοινοτικό χαρακτήρα του εμπορεύματος και μόνο στην περίπτωση που μεσολαβεί μη κοινοτικό έδαφος
d) Δ. Όταν κοινοτικό εμπόρευμα προορίζεται για τις χώρες ΕΖΕΣ και τις Η.Π.Α.
8.
44. "Κατά την κοινοτική ή κοινή διαμετακόμιση, τα παραστατικά Τ1,Τ2 συνοδεύονται υποχρεωτικά από εγγύηση;"
a) A. Μόνο αν το ζητήσει ο αποστολέας ή ο παραλήπτης
b) B. Μόνο μετά από αίτημα του παραλήπτη και συμφωνία του αποστολέα, αλλά και των τελωνειακών αρχών
c) Γ. Ναι, συνοδεύονται υποχρεωτικά από εγγύηση, ανάλογη με το ύψος των δασμών και φόρων που αντιστοιχούν στο υπό μεταφορά εμπόρευμα
d) Δ. Στην περίπτωση μόνο που υπάρχει, κατά την κρίση του τελωνείου, κίνδυνος διαφυγής δασμών και φόρων
9.
45. "Τι σκοπό έχει η εγγύηση;"
a) A. Να αποζημιωθεί ο παραλήπτης, στην περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος κατά την μεταφορά
b) B. Να καλύψει διαφυγόντες δασμούς και φόρους, στην περίπτωση που το εμπόρευμα χαθεί κατά τη μεταφορά
c) Γ. Να αποζημιωθεί ο αποστολέας, στην περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος ή καταστροφής του
d) Δ. Να διασφαλιστεί ο μεταφορέας, έτσι ώστε να μην καταβάλλει αυτός την αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος
10.
46. "Ποιος είναι ο κύριος υπόχρεος για την σύσταση της εγγύησης, στην περίπτωση της κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
a) A. Μόνο ο αποστολέας
b) B. Η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία που έχει ασφαλίσει τα μεταφερόμενα εμπορεύματα
c) Γ. Ο μεταφορέας και ο οδηγός του οχήματος, σε κάθε περίπτωση μεταφερόμενου εμπορεύματος
d) Δ. Όποιος έχει την διαχείριση των εμπορευμάτων, π.χ. αποστολέας, ναυτικό πρακτορείο, διαμεταφορέας, μεταφορική εταιρία και ο οποίος υπαγάγει τα εμπορεύματα στο καθεστώς
11.
47. "Ποιος θα καταβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους στο τελωνείο αναχώρησης, σε περίπτωση απώλειας του εμπορεύματος, κατά την διαδικασία της κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
a) A. Η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία ή ο αποστολέας μαζί με τον μεταφορέα
b) B. Ο μεταφορέας και ο οδηγός του φορτηγού, αν η απώλεια των εμπορευμάτων συνέβη από υπαιτιότητά τους
c) Γ. Ο κύριος υπόχρεος ή η Τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρία (τριτεγγυητής), που εγγυάται για λογαριασμό του κυρίως υπόχρεου
d) Δ. Ο παραλήπτης των εμπορευμάτων σε ποσοστό 70% και το υπόλοιπο 30% ο αποστολέας
12.
48. "Πότε θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε η μεταφορά εμπορεύματος στο καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης;"
a) A. Όταν ο μεταφορέας δηλώσει στην τοπική αστυνομία ότι παρέδωσε το εμπόρευμα στο τελωνείο προορισμού
b) B. Όταν ο μεταφορέας παραδώσει τα εμπορεύματα στον παραλήπτη και αυτός τα παραλάβει ανεπιφύλακτα
c) Γ. Όταν τα εμπορεύματα φτάσουν στο τελωνείο προορισμού τους και εκκαθαρίζεται το καθεστώς σωστά
d) Δ. Μετά από δύο μέρες από την εκτελώνισή τους στο τελωνείο προορισμού, υπό την προϋπόθεση ότι έγινε σωστή εκκαθάριση του καθεστώτος διαμετακόμισης
13.
49. "Υπάρχει χρονική προθεσμία μέσα στην οποία τα εμπορεύματα υπό καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης θα πρέπει να φτάσουν στον προορισμό τους;"
a) A. Όχι, αλλά μπορεί ο οδηγός να μεταφέρει τα εμπορεύματα μέσα σε λογικό χρονικό διάστημα, από την στιγμή παράδοσής τους
b) B. Ναι, και κυμαίνεται από ώρες έως 8 ημέρες, ανάλογα με τον τόπο προορισμού
c) Γ. Ναι, και δεν μπορεί να ξεπεράσει τις πέντε(5) εργάσιμες μέρες
d) Δ. Σε δύο μήνες το αργότερο, από την ημέρα αναχώρησης
14.
50. "Αν το εμπόρευμα που έχει τεθεί υπό καθεστώς κοινοτικής ή κοινής διαμετακόμισης, απολεστεί, πότε ειδοποιείται ο κύριος υπόχρεος ή Τράπεζα ή ασφαλιστική εταιρία, ότι θα πρέπει να καταβάλλουν τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους στο τελωνείο αποστολής;"
a) A. Από 4 μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης διαμετακόμισης μέχρι και 1 έτος
b) B. Από 2 έως 4 μήνες, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος και την χώρα προορισμού
c) Γ. Το τελωνείο αποστολής δεν έχει καμία υποχρέωση να ειδοποιήσει τον κύριο υπόχρεο, αλλά θα πρέπει ο ίδιος να ενδιαφερθεί για την τύχη των εμπορευμάτων
d) Δ. Το αργότερο μέσα σε έξι (6) μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης της δήλωσης διαμετακόμισης
15.
51. "Πότε χρησιμοποιείται το Τ2 L;"
a) A. Όταν το κοινοτικό εμπόρευμα, που προορίζεται για μια άλλη κοινοτική χώρα, διέρχεται από μη κοινοτικό έδαφος (π.χ. μέσα από τρίτη χώρα ή από διεθνή ύδατα)
b) B. Σε όλες τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν χρησιμοποιούνται τα τελωνειακά έγγραφα Τ1, Τ2 Τc
c) Γ. Μόνο όταν το κοινοτικό εμπόρευμα έχει προορισμό χώρα της ΕΖΕΣ
d) Δ. Μόνο όταν το κοινοτικό εμπόρευμα προορίζεται για τρίτη χώρα και διέρχεται υποχρεωτικά από διεθνή ύδατα
16.
52. "Τα τελωνειακά έγγραφα Τ1,Τ2 συνοδεύονται υποχρεωτικά και από άλλα παραστατικά. Ποια είναι αυτά;"
a) A. Το CMR, το δελτίο TIR και η πράσινη κάρτα
b) B. Τα έγγραφα μεταφοράς και το δελτίο TIR, εάν το όχημα περνά από τρίτες χώρες
c) Γ. Η εγγύηση και τα φορτωτικά έγγραφα μεταφοράς
d) Δ. Το TIR, το CMR, την πράσινη κάρτα και το δελτίο αντιμετώπισης ατυχήματος, εάν το εμπόρευμα κατατάσσεται στα επικίνδυνα
17.
53. "Εμπόρευμα προερχόμενο από τρίτη χώρα (μη κοινοτική, π.χ. Αλβανία) φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά και έχει προορισμό την Λάρισα, όπου και θα τελωνιστεί. Απαιτείται να συνοδεύεται από παραστατικό Τ1;"
a) A. Ναι, εάν αυτό απαιτηθεί από το Τελωνείο Εισόδου (Πειραιάς)
b) B. Μόνο από φορτωτική, λόγω του ότι θα τελωνιστεί στην Ελλάδα και δεν θα ελεγχθεί σε άλλη κοινοτική χώρα
c) Γ. Ναι, και από παραστατικό Τ1 αλλά και από εγγύηση και φορτωτική
d) Δ. Όχι.
18.
54. "Ποιο έγγραφο συνοδεύει την διεθνή οδική μεταφορά εμπορευμάτων και εκδίδεται από τον μεταφορέα;"
a) A. Το δελτίο παράδοσης που προβλέπεται από την σύμβαση CMR
b) B. Το θεωρημένο πρωτότυπο δελτίο αποστολής
c) Γ. Το αθεώρητο πρωτότυπο δελτίο αποστολής
d) Δ. Η φορτωτική του αρ. 16 του Κ.Β.Σ..
19.
55. "Επιτρέπεται Έλληνας οδικός μεταφορέας διεθνών μεταφορών να εκδίδει δελτίο παράδοσης της σύμβασης CMR αντί φορτωτικής;"
a) A. Επιτρέπεται αρκεί το κάθε φύλο να έχει διαστάσεις 20χ35 cm
b) B. Επιτρέπεται αρκεί να είναι μεταφρασμένο σε τρείς τουλάχιστον γλώσσες
c) Γ. Επιτρέπεται αρκεί να είναι χρώματος λευκού και να να εκδίδεται σε τρία τουλάχιστον αντίτυπα
d) Δ. Επιτρέπεται να εκδίδει μια φορτωτική το περιεχόμενο της οποίας να καλύπτει τόσο τις διατάξεις του ΚΒΣ, όσο και της διεθνούς σύμβασης μεταφοράς CMR
20.
56. "Τι περιλαμβάνεται στον όρο CIF;"
a) A. Παραδοτέο στα σύνορα
b) B. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
c) Γ. Μεταφορά και ασφάλεια πληρωμένη μέχρι…
d) Δ. Ελεύθερο στον μεταφορέα
21.
57. "Τι σημαίνει ο όρος CPT;"
a) A. Παραδοτέο στα σύνορα
b) B. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
c) Γ. Ελεύθερο στον μεταφορέα
d) Δ. Μεταφορά πληρωμένη μέχρι…
22.
58. "Τι σημαίνει ο όρος CIP;"
a) A. Παραδοτέο στα σύνορα
b) B. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
c) Γ. Μεταφορά και ασφάλεια πληρωμένη μέχρι…
d) Δ. Ελεύθερο στον μεταφορέα
23.
59. "Τι σημαίνει ο όρος DAF;"
a) A. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
b) B. Παραδοτέο στα σύνορα
c) Γ. Ελεύθερο στον μεταφορέα
d) Δ. Εκ του εργοστασίου
24.
60. "Τι σημαίνει ο όρος FCA;"
a) A. Ελεύθερο στον μεταφορέα
b) B. Παραδοτέο στα σύνορα
c) Γ. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
d) Δ. Εκ του εργοστασίου
25.
61. "Τι σημαίνει ο όρος EXW;"
a) A. Αξία, ασφάλεια, ναύλος
b) B. Ελεύθερο στον μεταφορέα
c) Γ. Εκ του εργοστασίου
d) Δ. Παραδοτέο στα σύνορα
26.
62. "Πώς καθορίζεται το κόμιστρο για διενεργούμενες με ΦΔΧ οχήματα, διεθνείς οδικές μεταφορές;"
a) A. Αμφιοριακά με ελάχιστη και μέγιστη τιμή
b) B. Ελεύθερα, με συμφωνία φορτωτή και μεταφορέα
c) Γ. Ελεύθερα, με συμφωνία φορτωτή και παραλήπτη
d) Δ. Αμφιοριακά με ελάχιστη και μέγιστη τιμή για το τμήμα μεταφοράς εντός Ελλάδος και ελεύθερα για το τμήμα εκτός Ελλάδος
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Back to Top